Sisuste Siivoselta saa myös neuvoja sisustuksen suunnitteluun

Toisinaan voi kaivata sisustusvisionsa toteuttamiseen apua. Karkkilassa sitä saa Sisuste Siivoselta. Toimitusjohtaja Jenni Lindroth ja sisustuksen suunnittelua yrityksessä tekevä Riikka Ovaskainen kertovat, että apua saa pieniin ja suurempiin sisustuskysymyksiin.
– Suunnittelupalvelu on saatavilla kaikkiin tuotteisiimme, mutta toteutamme myös isompia kokonaisuuksia. Usein ihmisten ongelmat ovat pieniä, eli kysytään vaikkapa, millaiset verhot tai matto sopisi omaan kotiin. Esimerkiksi pölyallergia tai lemmikkieläin voivat vaikuttaa maton materiaaliin.
Ovaskainen opiskelee parhaillaan sisustussuunnittelijaksi. Nyt hän auttaa ihmisiä sisustusvalinnoissaan aikaisemman osaamis- ja koulutuspohjansa avulla. Ensi tammikuussa hän saa virallisesti sisustussuunnittelijan tittelin.
Valo nyt tärkeä sisustuksessa
Nyt kiinnitetään paljon huomiota valaistukseen ja sen hallintaan.
– Suosittuja ovat erilaiset screen-kaihtimet, joiden läpi voi ihailla maisemaa aurinkoisella ilmalla. Ne kuitenkin vähentävät häikäisyä ja esimerkiksi tietokoneella työskentely tai television katselu sujuu mukavasti.
– Helppoutta tuo kaihtimiin ja markiiseihin saatava moottorointi ja sen hallinta kaukosäätimellä tai jopa kännykän avulla. Hyvät kaihtimet kestävät helposti yli kymmenen vuotta.
Verhoja ja kaihtimia saa hyvin eri mittaisina. Oman kutomon ansiosta myös mattojen pituuksissa on runsaasti valinnanvaraa, ja jopa kymmenen metriä pitkä matto onnistuu. Sisuste Siivonen on panostanut ekologisuuteen käyttämällä matoissaan kierrätyspuuvillaa.
– Sisustustekstiileissä pitkään suosiossa ollut harmaa on alkanut hiljalleen väistyä beigen ja sen eri sävyjen tieltä. Suomalaiset suosivat silti edelleen maanläheisiä, lämpimiä värisävyjä. Väriä sisustukseen haetaan pienemmillä yksityiskohdilla, kuten tyynyillä ja verhoilla.
Kehityssuunnitelmia riittää
Koronapandemian jatkuminen on vauhdittanut kehitystä, jossa kivijalkakauppojen merkitys vähenee. Sisuste Siivosella on yhä perinteiset myymälät Karkkilassa ja Lohjalla.
– Kehittyminen on välttämätöntä, jotta alati muuttuvassa maailmassa pärjätään. Avainasemassa on myös asiakaspalvelu, Jenni Lindroth pohtii.
Sisuste Siivosen logo päivitettiin alkuvuodesta ja uusi visuaalinen ilme tulee vähitellen enemmän näkyviin.
– Verkkokauppaa meillä ei vielä ole, mutta ehkäpä tulevaisuudessa sellainenkin on mahdollinen.